موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

عاشقانه‌های قاسم صرافان با نام «ه دو چشم» کتاب شد

16 اسفند 1391 18:24 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4.43 با 7 رای
عاشقانه‌های قاسم صرافان با نام «ه دو چشم» کتاب شد

اشعار عاشقانه قاسم صرافان با نام «ه دو چشم» توسط انتشارات فصل پنجم وارد بازار کتاب شد. اشعار این کتاب نگاه ویژه‌ای به غزل عاشقانه دارد.

قاسم صرافان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، خبر از انتشار جدیدترین کتابش داد و گفت: کتاب « ه دو چشم» مجموعه اشعار عاشقانه من است که توسط انتشارات فصل پنجم منتشر شده است.
وی درباره قالب اشعار کتاب اظهار داشت: به جز دو مثنوی که در کتاب آمده است، بقیه اشعار کتاب، غزل است و تقریبا می‌توان گفت این کتاب مجموعه غزل‌های من است.
وی در پاسخ به این سؤال که صرفا موضوع اشعار  کتاب عاشقانه است یا خیر گفت: اشعار موضوعات عاشقانه و آزاد دارند و مادر، پدر، دریا، طبیعت موضوع‌هایی هستند که علاوه بر موضوع عشق، دستمایه سرودن اشعار قرار گرفته‌اند.
صرافان در پاسخ به این سؤال که شما را با اشعار مذهبی و آیینی می‌شناسند، چه طور به فکر انتشار مجموعه‌ای از غزل‌های عاشقانه افتادید، گفت: پاسخ این سؤال به نوعی در مقدمه کتاب که آقای شفاعی آن را نوشته، آمده است اما در مجموع باید بگویم به نوعی طبع آزمایی است برای ارائه کارهای متفاوتی در عرصه شعر عاشقانه. در این اشعار، شعر عاشقانه همراه با محجوبیت شرقی است و به قول دوستان خیلی هم از ورطه شعر آیینی دور نیفتاده است و هنوز هم سمبل‌های شعر آیینی را می‌توانید در اشعار ببنید. ضمن اینکه سعی کرده‌ام عشق زمینی‌تر را یک مقدار به آسمان پیوند بزنم.
وی افزود: اشعار کتاب زبان متفاوتی دارند و یک زاویه دید متفاوت در شعر عاشقانه نشان داده‌اند. ضمن اینکه اشعار از طنز بی‌بهره نیستند و سعی کرده‌ام دست مایه طنزی هم داشته باشند. اما این طنز نه آن قدر زیاد است که کار به سمت طنز و فکاهی برود و نه آن قدر کم رنگ که طنزش دیده نشود.
کتاب «ه دو چشم» را انتشارات فصل پنجم در 80 صفحه منتشر کرده است. آخرین کتاب صرافان «مولای گندمگون» بود که پیش از این توسط انتشارات آرام دل منتشر شده بود.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • عاشقانه‌های قاسم صرافان با نام «ه دو چشم» کتاب شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.