موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
در قالب اردوهای راهیان نور

سیصد و بیست هنرمند به زیارت مناطق عملیاتی رفتند

07 فروردین 1392 05:46 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 2 با 1 رای
سیصد و بیست هنرمند به زیارت مناطق عملیاتی رفتند
حسین قنادیان گفت: امسال سازمان بسیج هنرمندان با راه‌اندازی کاروان هنرمندان ارزش مدار، بیش از 300 نفر از هنرمندان رشته‌های مختلف را به زیارت مناطق عملیاتی آورده است و به مدت 4 روز پذیرای این عزیزان در سرزمین نور است. البته یک گروه دیگر نیز که متشکل از 20 هنرمند شاخص و چهره‌های ملی است به صورت جداگانه برای شرکت در اردوی راهیان نور به جنوب غربی ایران اسلامی آورده شده‌اند و همزمان این دو گروه با حضور در جشنواره ره آورد سرزمین نور در شلمچه یاد و خاطره حماسه‌سازی‌های شهدا و رزمندگان را گرامی می‌دارند.

به گفته قنادیان، افراد شرکت کننده در این اردوها در کنار استفاده از فضای معنوی جبهه‌ها و توجیه عملیات دفاع مقدس توسط فرماندهان عالی رتبه جنگ ماموریت‌‌هایی مانند عکاسی و تولید برخی آثار هنری را در این اردوها به اجرا در می‌آورند و از این حیث اجرای این اردو، تشکیل یک کارگروه محتوایی است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به نام‌گذاری سال 1392 به عنوان سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: در اردوی راهیان نور به دنبال این بوده‌ایم که با ایجاد پلی بین حماسه دیروز و وظایف امروزی‌مان هنرمندان را به سمت احیای روح حماسی مورد انتظار و مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی سوق دهیم.

وی با بیان این که روح حماسه ،با ایجاد شادابی، نشاط و شور خدمت‌گزاری تجلی می‌یابد تاکید کرد:در حوزه سیاست ، به ویژه با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و در حوزه ی اقتصاد ،که تمام فشار ها متوجه ایجاد یاس و ناامیدی است به روح حماسی نیاز داریم و هنرمندان در قالب کلمات و قاب‌های هنری باید می‌توانند بهترین تاثیر را در ایجاد یک حماسه جدید و ماندگار در تاریخ کشور داشته باشند و بتوانند حضور مردم در عرصه سیاسی و استمرار روحیه تولید ملی و بهینه سازی مصرف را تسهیل و زمینه سازی کنند.

قنادیان با اشاره مجدد به حضور هنرمندان در مناطق عملیاتی جنوب ادامه داد: تجدید عهد ما با دفاع مقدس برای همین بازگشت به روحیه حماسی است و باید از لحظه لحظه خودمان درس بگیریم.

قنادیان با اشاره به رسالت رسانه‌ها برای بازنشر این درس‌ها و دستاوردهای هنری اظهار داشت:سازمان بسیج هنرمندان کشور نیز با این اعتقاد که  اطلاع رسانی تعطیل‌بردار نیست و مردم باید همیشه در جریان آگاهی قرار بگیرند. سایت خبری خود را حتی در نوروز و تعطیلات رسمی رسانه‌ها تعطیل نکرده و معتقد است هیچ گاه نمی‌توان آگاه سازی را تعطیل کرد.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • سیصد و بیست هنرمند به زیارت مناطق عملیاتی رفتند
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.