موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
مجموعه داستان مجید اسطیری در نمايشگاه كتاب

«تخران»، تجلی نگاه انتقادی نویسنده به جامعه

14 اردیبهشت 1392 11:12 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 2 رای
«تخران»، تجلی نگاه انتقادی نویسنده به جامعه

اولین کتاب مجید اسطیری، نویسندهء جوان کشور در نمایشگاه کتاب تهران به علاقه مندان داستان نویسی عرضه می شود.
ازاسطیری پیش از این آثار زیادی در نشریات چاپی و الکترونیکی و مجموعه های داستانی مشترک به چاپ رسیده بود و اکنون این نویسنده با مجموعه داستان «تخران» در نمایشگاه کتاب حضور دارد.
«تخران»، مجموعهء چهارده داستان کوتاه است. اگرچه مخاطب امروز داستان به ديدن «يکپارچگي» در مجموعه داستان عادت دارد اما تخران از جنبه‌هايي گوناگون مجموعه‌اي «متنوع» است و اين تنوع و رنگارنگي را مي‌توان يکي از امتيازات اين مجموعه داستان شمرد. تنوع در موضوع، تنوع در ساختار، تنوع در زبان و جنبه‌هاي مختلف تنوع در اين کتاب، آن را اثري متمايز مي‌کند که پيش از هر چيز نشان مي‌دهد نويسنده عليرغم جوان بودنش از رفتن راه‌هاي تکراري و تعقيب کردن ردپاي خودش پرهيز کرده‌است. اتفاقي که در آثار اول بسياري از نويسندگان جوان مي‌افتد.
شخصيت‌هاي اين مجموعه عموما انسان‌هايي ملموس و عادي هستند که با قرار گرفتن در موقعيت‌هاي متنوع، دچار چالش‌هاي اخلاقي، ديني يا عاطفي مي‌شوند. واکنش اين شخصيت‌ها در اين موقعيت‌هاست که داستان‌هاي «تخران» را شکل مي‌دهد که اين واکنش در بيشتر مواقع تاکيد بر اصالت ارزشهاي اعتقادي و انساني آدمها دارد. موقعیتهای داستانی «تخران» عموما بر پایهء یک تناقض اجتماعی بنا شده اند و نگاه انتقادی نویسنده به مسئله ای اجتماعی یا اخلاقی را نشان میدهند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • «تخران»، تجلی نگاه انتقادی نویسنده به جامعه
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.