موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
پژوهشی درباره داستان مینی‌مال

داستان مکاشفه ی فرحناز علیزاده منتشر می شود

20 مرداد 1392 08:54 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4 با 1 رای
داستان مکاشفه ی فرحناز علیزاده منتشر می شود
فرحناز عليزاده، نويسنده و منتقد ادبي به بهانه انتشار کتاب «داستان مكاشفه» که به نقد و پیشینه داستان مینی‌مال اختصاص دارد، گفت: متاسفانه در كشور ما نمي‌توان كتابي را فقط در اختصاص نقد ادبي چاپ و منتشر كرد، زيرا از ديد ناشر‌ چاپ آن‌ها از نظر مالي به صرفه نيست.-

عليزاده به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: كتاب «داستان مكاشفه» که از سوی نشر قطره منتشر خواهد شد، شامل داستان‌هاي ميني‌مال ايراني و خارجي، داستان‌هاي ارايه شده در جشنواره‌ها و حتي داستان‌هاي به چاپ رسیده‌ای است كه با اجازه ناشران قبلي و حتي خود اشخاص جمع‌آوري و در اين مجموعه گنجانده شده است. در بخش ديگري از اين كتاب داستان‌ها بر اساس ويژگي‌ها و المان‌هاي آن نقد و بررسي شد. 

اين منتقد ادبي ادامه داد: بررسي داستان‌ها بر اساس ديدگاه‌هاي مختلف براي مثال ساختارگرايي، فوكو و جامعه‌شناسي انجام شده است. 

اين نويسنده با بيان اين‌كه در پيشگفتار بخش ابتدايي كتاب، تاريخي از داستان‌هاي ميني‌مال و فن نوشتن داستان‌هاي اين چنيني ذكر شده است، ادامه داد: در بخش پاياني اين پيشگفتار نيز فهرست كاملي از كتاب‌هاي چاپ شده و نشده در حوزه ميني‌مال آمده است. 

نويسنده كتاب «آقاي قاضي چه حكمي مي‌دهيد؟» افزود: در واقع اين كتاب در دو بخش گردآوري و تاليف نوشته شده است. گردآوري از داستان‌هاي ميني‌مال و نقد و بررسي كه روي اين كارها صورت گرفته. البته بايد بگويم كه سعي كردم تا اين اثر بيشتر به عنوان نقد شناخته شود.
 
وي ادامه داد: پيش‌تر مجموعه‌ای از نقدهایم را به ناشر سپردم كه به دلیل آن که ظاهرا انتشار این مجموعه از نظر مالي براي ناشر به صرفه نبود، به من برگردانده شد! 

علیزاده داستان‌نویس و منتقد ادبی است. وی با برخی نشریات و روزنامه‌ها در زمینه انتشار مقاله و نقد کتاب همکاری دارد و تاکنون داوری چند جشنواره ادبی را نیز بر عهده داشته است. 

مجموعه داستان «آقاي قاضي چه حكمي مي‌دهيد؟» علیزاده امسال(1392) از سوی نشر گل‌‌آذین راهی بازار کتاب شد.   

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • داستان مکاشفه ی فرحناز علیزاده منتشر می شود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.