موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
26 شهریور برگزار می شود

مراسم تجلیل از محمدحسین جعفریان

19 شهریور 1392 17:50 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4 با 1 رای
مراسم تجلیل از محمدحسین جعفریان

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مراسم تجلیل از محمدحسین جعفریان شاعر، مستندساز، روزنامه‌نگار و خبرنگار جنگی در موسسه هنری، رسانه‌ای اوج با حضور جمع کثیری از اهالی هنر و ادب برگزار خواهد شد.

این برنامه از سلسله نشست‌های شب شاعر است که موسسه اوج به منظور تکریم و ارج دادن به اهالی ادب برگزار می‌کند.  گفتنی است پیش از این نیز آیین «شب شاعر» به پاسداشت رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی خراسانی، یوسفعلی میرشکاک و قادر طهماسبی  پرداخته بود.

پنجمین مراسم «شب شاعر» 26 شهریور ماه در کافه نخلستان اوج به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، روبروی سینما فلسطین، خیابان برادران مظفر شمالی، پلاک98 برگزار می شود.

به گزارش فارس، محمدحسین جعفریان دو دوره رایزن فرهنگی ایران در افغانستان بوده‌است. بیشتر شهرت جعفریان ازشعرهای بلند و نیزاز گزارش‌ها و مستندهایش در مورد جنگ‌های جهان (افغانستان، تاجیکستان، بوسنی، کوزوو، پاکستان و کشمیر، عراق، لبنان و...) بویژه ساخت مستند معروف «حماسه ناتمام»  از زندگی احمدشاه مسعود است.  وی در سال1372در شمال شرق افغانستان مجروح و از یک پا فلج شد. جعفریان یکی از معدود خبرنگاران جهان است که با ملا محمد عمر رهبر طالبان دیدار داشته‌است. او از کارشناسان خبره ایرانی در امور افغانستان است.

تاکنون کتاب‌های در حاشیه شط، پنجره‌های رو به دریا، فریادی پشت پنجره جهان، شانه‌های زخمی پامیر، شیری درقفس 902، گزیده ادبیات معاصر(نیستان-شماره12) و در پایتخت فراموشی منتشر شده است.

مستندهای بوی جوی مولیان (سفر آیت‌الله خامنه‌ای به سیستان و بلوچستان) شیر دره پنجشیر یا حماسه ناتمام (زندگی احمدشاه مسعود)، نسل گمشده (فیلمی مشترک با رضا برجی درباره جنگ کوزوو)، لعل بدخشان (درباره کشور افغانستان)، سفر به جمهوری طالبان، شاه همدان، چرا می‌جنگیم؟ و افغانستان سلام را ساخته است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • مراسم تجلیل از محمدحسین جعفریان
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.