موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
در ضیافت شام وزیر ارشاد برای شاعران

جنتی: مخالف و موافق را با یک چشم نگاه می‌کنیم. برخورد ارشاد با همه برابر است

28 شهریور 1392 03:11 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 3.67 با 3 رای
جنتی: مخالف و موافق را با یک چشم نگاه می‌کنیم. برخورد ارشاد با همه برابر است

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم دیدار علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با شاعران با عنوان «غزل‌باران» شب گذشته 26 شهریور به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی در باغ زیبا برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر علی جنتی‌، غلامعلی حداد عادل، نماینده مجلس شورای اسلامی،‌ علی مرادخانی‌معاون هنری ارشاد، سیدعلی موسوی گرمارودی‌، شاعر، امیراسماعیل آذر شاعر و استاد دانشگاه،‌ علیرضا قزوه،‌ رضا اسماعیلی‌، مصطفی محدثی خراسانی‌، مشفق کاشانی،‌ حمید سبزواری،‌ محمود اکرامی‌فر و... نیز حضور داشتند. اما نکته جالب توجه این مراسم حضور چهره‌هایی چون سهیل محمود،‌ ساعد باقری‌،  مصطفی رحماندوست،‌ فاطمه راکعی و مهدیه الهی قمشه‌ای بود.

علی جنتی، وزیر ارشاد در سخنانی ضمن تبریک  میلاد فرخنده ثامن‌الحجج(ع) گفت:‌ من خود را به هیچ وجه شایسته این جایگاه نمی‌دانم،‌ اما برای خودم این را افتخار بزرگی محسوب می‌کنم، که خدمتگذار کوچکی در خدمت اهل ادب، فرهنگ و هنر باشم. از آغازین روزهایی که در این جایگاه قرار گرفتم وظیفه خود را اکرام و منزلت همه اهالی فرهنگ و ادب و هنر دانسته و امیدوارم این وظیفه را تا پایان به انجام برسانم،‌ دوستان دغدغه‌های بسیاری داشتند که بخشی از آن را مطرح کردند و شاید بخش عمده‌ای را در دل نگه داشتند،‌ به هر حال روزها و سال‌هایی گذشت که من هم نمی‌‌خواهم به آن سال‌ها باز گردم و بگویم بر سر اقتصاد، سیاست خارجی و فرهنگ ما چه گذشت.

وی افزود: امروز یک شخصیت روحانی و فرهیخته با رأی شما مردم در رأس مسئولیت اجرایی کشور قرار گرفته و نام دولت خود را دولت تدبیر و امید نامیده و همواره تأکید کرده با همه مشکلات و نارسایی‌ها  به آینده‌ای روشن و درخشان امید بسته است. شعار اعتدال، دوری از افراط و تفریط،‌ دوری از برخوردهای ناصواب و دوری از برخوردهای گزینشی را می‌دهد، من امیدوارم در حوزه فرهنگ بتوانیم این اعتدال را حفظ کرده و راه اعتدال را طی کنیم.

جنتی تصریح کرد:  من در جمع سایر عزیزانی که پیش از این با آنها سخن گفتم، اعم از اهالی مطبوعات، سینما، ادبیات و... این را تاکید کردم که برخورد ما با همه اهالی فرهنگ و هنر برخورد برابر خواهد بود.در حوزه مطبوعات چه کسانی که مخالف ما هستند و چه موافقان ما باید به یک چشم نگاه شوند. ما حق نداریم گزینشی عمل کنیم، بلکه باید مبنای عمل ما قانون باشد. همه کسانی که در داخل کشور تلاش می‌کنند برای ما عزیزند و ما وظیفه داریم که عزت و کرامت آنها را حفظ کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در سخنرانی خود در مجلس شورای اسلامی در هنگام اخذ رای اعتماد این را هم گفتم که سالیان دراز زانو زدن در محضر اساتید بزرگ حوزه علمیه این را به من آموخته که انتقادپذیر باشم و شما خواهید دید انشاءالله تا زمانی که در این جایگاه هستم، پذیرای انتقادهای شما خواهم بود و همه آنها را به جان خریده و در جهت رفع نواقص تلاش خواهم کرد.

وی همچنین در پاسخ به دعوت سهیل محمودی برای حضور در خانه شاعران گفت: به خانه شاعران خواهم آمد، در جمع شما شرکت می‌کنم و آنچه که از فرهنگ بتوان در حوزه شعر و ادب کمک کرد، دریغ نخواهم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تلاش می‌کنیم از همه شاعران و ادیبان تجلیل کنیم و همه مفاخر ملی را در این حوزه گرامی بداریم. امیدوارم دغدغه‌ها و برخی نگرانی‌ها به تدریج مرتفع شود.



کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • جنتی: مخالف و موافق را با یک چشم نگاه می‌کنیم. برخورد ارشاد با همه برابر است
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.