موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
سعید بیابانکی:

حوزه هنری صاحب بانک ترانه می‌شود

13 مهر 1392 16:38 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
حوزه هنری صاحب بانک ترانه می‌شود

  سعید بیابانکی، مسئول دفتر ترانه حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های این دفتر در ماه‌های آینده اظهار داشت: نخستین برنامه مصوب شده برای دفتر ترانه، ایجاد بانک ترانه است که قرار است به صورت یک بانک اطلاعاتی مورد استفاده قرار بگیرد. این بانک به صورت یک پایگاه اینترنتی و پس از آغاز به کار، این امکان را فراهم می‌کند تا شاعران بتوانند آثار خودشان را در آن به ثبت برسانند. منتهی ترانه‌های ثبت شده قابلیت نمایش عمومی پیدا نمی‌کنند، اما در عین حال صاحبانشان شماره ثبت آثارشان را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: اطلاعات این سایت و ترانه‌های ثبت شده در آن در اختیار شرکت‌ها و کمپانی‌های تولید موسیقی قرار می‌گیرند تا هر اثری را که شایسته استفاده دیدند، پس از پرداخت حق و حقوق آن به صاحب اثر، از آن استفاده کنند. جدای از این خود این پایگاه نیز به صورت سه‌ماه یک بار  آثار برتر ثبت شده در خود را خریداری و به نمایش خواهد گذاشت. در کنار آن از ترانه‌های برگزیده برای تولید آثار موسیقایی در حوزه هنری نیز بهره خواهیم برد که این مسئله به ویژه برای شاعران شهرستانی که به شرکت‌ها و موسسات تولید موسیقی دسترسی ندارند، مفید خواهد بود و امکان تامین عدالت برای دسترسی به امکانات هنری را برای آنها فراهم می‌کند.

این شاعر و ترانه‌سرا افزود: برنامه دیگری که بعد از ماه محرم و صفر از سوی دفتر ترانه برگزار خواهد شد، نشست‌های ماهانه‌ عصر شعر و ترانه است که همراه با سخنرانی‌های تخصصی در این حوزه صورت می‌پذیرد. در کنار آن در مورد موضوعاتی مانند موسیقی، شعر و ... نیز با حاضرین بحث خواهیم کرد.

وی افزود: برنامه ویژه‌ای هم برای کشف استعدادهای جوان در حوزه موسیقی و خوانندگی داریم که فراخوان آن با همکاری مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر می‌شود و قرار است در این همکاری مشترک، از صاحبان استعداد بخواهیم که به ما نمونه کار ارائه کنند و روی تعدادی از این آثار که در حد و اندازه‌های استاندارد و مطابق با سیاست‌های فرهنگی حوزه هنری باشد، سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد و به تولید آلبوم منجر خواهد شد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • حوزه هنری صاحب بانک ترانه می‌شود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.