موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
منتشر می شود

«نامه های پرتب و تاب» بورخس

13 مهر 1392 16:51 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
«نامه های پرتب و تاب» بورخس

  نجمه شبیری مترجم در گفتگو با خبرنگار مهر، کتاب «نامه‌های پر تب و تاب» شامل نامه‌های خورخه لوئیس بورخس نویسنده مشهور آرژانتینی، به زودی توسط نشر مشکی منتشر خواهد شد. ترجمه این کتاب را در سال 90 به پایان بردم و باید اشاره کنم که این اثر بیشتر از این که برای علاقه مندان حوزه ادبیات، جذاب باشد برای محققان و تاریخ پژوهان جالب است.

وی افزود: بیشتر نامه های بورخس که در این کتاب چاپ می شوند، به زبان فرانسوی هستند ولی تعداد کمی از آن ها هم به زبان اسپانیولی هستند. همسر بورخس چندین سال پیش از این، مجموعه این نامه‌ها را با دستخط بورخس پیدا کرد و یک ناشر سوئیسی حدود 21 سال پیش، آن را در سوئیس چاپ کرد. کتاب حدود 200 صفحه تعلیقات دارد و 57 صفحه آن مقدمه تشریحی است و به طور دقیق 153 صفحه آن تعلیقات کتاب را در برمی‌گیرد. نگارش تعلیقات این اثر حدود 2 سال به طول انجامیده است. این کتاب شامل 71 نامه است که بورخس به مدت 3 سال به موریس آبراموویچ و خاکوو سوردا نوشته است. آبراموویچ همکلاسی ژنوی بورخس بوده است و سوردا هم دوست او از جزایر اسپانیا بوده است.

شبیری در ادامه گفت: این کتاب در حال حاضر مجوز چاپ دارد و قرار است طی همین هفته ها توسط نشر مشکی چاپ شود.

خورخه لوئیس بورخس (۱۸۹۹ - ۱۹۸۶) نویسنده و شاعر آرژانتینی و از برجسته‌ترین نویسندگان آمریکای لاتین است. شهرت وی بیشتر به خاطر نوشتن داستان‌های کوتاه است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • «نامه های پرتب و تاب» بورخس
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.