موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

گله مفتون امینی از چاپ نشدن «شهریارنامه»

09 آذر 1392 04:47 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 3.25 با 4 رای
گله مفتون امینی از چاپ نشدن «شهریارنامه»

 مفتون امینی که مدت‌هاست «شهریارنامه» را آماده‌ انتشار دارد، از چاپ نشدن این کتاب که حاصل 15 سال مراوده‌ او با شهریار است، گله کرد.

این شاعر پیشکسوت که پیش‌تر گفته بود مشکل انتشار «شهریارنامه» با خانواده‌ شهریار حل شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در حال حاضر مشکل اصلی چاپ نشدن این کتاب، انتشارات زرین است. این ناشر به ناشر کتاب «شهریارنامه» یعنی انتشارات افراز گفته اگر کتاب را منتشر کنید، آن را جمع‌آوری می‌کنم و فکر می‌کنم ناشر که انتشارات افراز است، به خاطر این مسأله کتاب را منتشر نمی‌کند.

او در ادامه اظهار کرد: تمام کارهای مربوط به انتشار کتاب مثل گرفتن مجوز ارشاد حل شده است و امیدوارم ناشر تا سال آینده آن را منتشر کند.

مفتون درباره‌ علت جلوگیری از نشر این کتاب توسط انتشارات یادشده نیز گفت: ناشران دیوان شهریار معتقدند نباید تعداد زیادی از شعرهای شهریار را در این کتاب می‌آوردم، در صورتی که کار شهریار مثل دریا می‌ماند و من باید برای توضیح مباحثی که در کتابم به آن‌ها پرداخته‌ام، از نمونه‌های مختلف شعر شهریار استفاده می‌کردم. اما آن‌ها گوش نمی‌دهند و می‌گویند انتشار این کتاب، فروش دیوان شهریار را پایین می‌آورد، در صورتی که این درست نیست.

مفتون امینی پیش‌تر درباره‌ موضوع کتاب «شهریارنامه» به ایسنا گفته بود، موضوع آن شعرها، روحیات و خلقیات شهریار و خاطرات خودش با این شاعر فقید است. «شهریارنامه» حاصل 15 سال مراوده‌ی مفتون امینی با محمدحسین بهجت تبریزی (شهریار) است که به گفته‌ نویسنده، در طول این 15 سال خاطرات بسیار جالبی از روحیات، رفتار، شخصیت و زندگی شهریار دارد و در کتاب «شهریارنامه» آمده که شامل خوبی‌ها، کرامت‌ها، فداکاری‌ها و همچنین تهمت‌هایی است که در این کتاب بسیاری از آن‌ها از سوی مفتون امینی رد شده است.

او همچنین می‌گوید، در بخشی از کتاب بسیاری از شعرها و غزل‌های‌ زیبای شهریار آورده‌ شده است، همچنین به بیت‌هایی که در این شعرها تصنعی هستند، اشاره شده است. بخش دیگری از این کتاب‌ نیز شامل نقد شعرهای شهریار است.  


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • گله مفتون امینی از چاپ نشدن «شهریارنامه»
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.