موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
تقدیر از مجید مجیدی و یاسین حجازی

تجلیل جشنواره «خاتم» از دو آفریننده آثار درباره پیامبر اسلام: «محمد رسول‎الله» و «قاف»

06 دی 1394 11:26 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
تجلیل  جشنواره «خاتم» از دو آفریننده آثار درباره پیامبر اسلام: «محمد رسول‎الله» و «قاف»

شهرستان ادب: روز دوشنبه در آیین گشایش جشنواره «خاتم»، از مجید مجیدی، کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» و یاسین حجازی، نویسنده «کتاب قاف» تقدیر خواهد شد. این مراسم 7 دی ماه از ساعت 10 تا 12 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» ساخته مجید مجیدی کارگردان نام‌آشنای کشورمان فیلمی است در ژانر تاریخی که هم‌چنان‌که از نام آن نیز مشخص است داستان زندگی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام با محوریت دوران کودکی آن حضرت را روایت می‌کند. این اثر عظیم با استقبال بسیاری منتقدان ایرانی و غیرایرانی از جمله منتقد سینمایی روزنامه معتبر گاردین مواجه شده است.

در کنارِ آن، کتاب «قاف» نیز بازخوانی زندگی این آخرین پیامبر الهی به قلم یاسین حجازی است که انتشارات موسسه شهرستان ادب آن را منتشر کرده است. این اثر زندگی پیامبر اسلامی(ص) از ولادت تا رحلت ایشان را با متونی برگرفته از سه کتاب کهن به نام‌های «تفسیر سورآبادی»، «سیرت رسول‌الله» و  «شرف‌النبی» روایت می‌کند. این اثر با استقبال خوانندگان رو به رو شد و مدتی پیش به چاپ سوم رسید. حجازی، گردآورنده این اثر، پیش از این «کتاب آه» بازخوانی مقتل «نفس‌المهموم» را نیز منتشر کرده بود.

به گفته علی‌اکبر اشعری، رئیس شورای راهبردی جشنواره «خاتم»، «این جشنواره با همکاری بنیاد ارشاد و رفاه امام صادق (ع) موسسه شهر کتاب و انجمن ناشران ادبیات دفاع مقدس، برگزار می‌شود و در افتتاحیه خود از مجید مجیدی به خاطر تولید فیلم «محمد رسول‌الله» تجلیل می‌کند.» وی همچنین خبر داده است: «از برنامه جنبی دیگر افتتاحیه جشنواره «خاتم» می‌توان به تجلیل از کتاب «قاف» به قلم یاسین حجازی اشاره کرد.»

علی‌اکبر اشعری، رئیس شورای راهبردی جشنواره «خاتم» در خصوص چگونگی برگزاری این جشنواره  هم گفته است: «جشنواره خاتم، جشنواره‌ای است که در گام اول خود به برگزاری مسابقه‌ای با تکیه بر داستان‌های کوتاه نوشته شده با محوریت پیامبر اکرم (ص) می‌پردازد. فراخوان آن در آینده نزدیک اعلام می‌شود.»

پیش از این مهدی فیروزان، مدیر عامل موسسه شهر کتاب از تمامی داستان نویسان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای سراسر ایران دعوت کرده بود تا در این جشنواره شرکت کنند. وی درباره اهمیت برگزاری این جشنواره گفته بود: «در شرایط کنونی و در حالی که عده‌ای سعی در تخریب دین اسلام و چهره حضرت محمد (ص) دارند، این ضرورت بیشتر حس می‌شود که همه ما تلاش کنیم تا چهره واقعی اسلام را بنابر منابع مستند و درست به دنیا نشان دهیم.»


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • تجلیل  جشنواره «خاتم» از دو آفریننده آثار درباره پیامبر اسلام: «محمد رسول‎الله» و «قاف»
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.