موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

آیین رونمایی و تجلیل از کتاب قاف در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود

17 دی 1394 13:43 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
آیین رونمایی و تجلیل از کتاب قاف در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، جشن رونمایی و تجلیل از کتاب ارزشمند «قاف» دوشنبه 21 دی ماه در فرهنگسرای ارسباران با حضور نویسندگان و هنرمندان برگزار می‌شود.

در این برنامه که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار خواهد شد از نویسنده اثر، یاسین حجازی، و عوامل انتشار این کتاب از جمله مجید زارع، مدیر هنری و گرافیست و علی داودی، مدیر نشر تقدیر خواهد شد.

«قاف» عنوان تازه‌ترین اثر یاسین حجازی نویسنده نام‌آشنای معاصر است که با موضوع بازخوانی سه متن کهن فارسی درباره پیامبر اکرم (ص) به تازگی از سوی انتشارات موسسه فرهنگی هنری «شهرستان ادب» روانه بازار کتاب شده است و با استقبال فراوانی رو به رو شده است. نویسنده در این کتاب به ویرایش، انتخاب و چینش بخش‌هایی گزیده از سه کتاب کلاسیک فارسی شامل «سیرت رسول‌اللّه» به سال ۶۱۲ هجری قمری، «شرف‌النّبی» حدود سال‌های ۵۷۷ و ۵۸۵ هجری قمری و «تفسیر سورآبادی» حدود ۴۷۰ هجری قمری پرداخته است و در نهایت نیز متنی را خلق کرده که شرحی از زندگی پیامبر اکرم(ص) از تولد تا وفات را در بر می‌گیرد. گرافیک زیبا و چاپ چشم‌نواز و منحصر به فرد، از دیگر ویژگی‌های این کتاب نفیس است.

 دراین مراسم که از ساعت 15 ال 17:30 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود جمعی از هنرمندان، شاعران، نویسندگان و چهره‌های فرهنگی کشورمان حضور خواهند داشت.

اجرای این جشن را شهرام شکیبا، شاعر و طنزپرداز بر عهده خواهد داشت و در ادامه برنامه سید ناصر هاشم‌زاده، فیلم‌نامه‌نویس، اردشیر رستمی، طراح و بازیگر، حجه‌الاسلام محمدرضا زائری، و حمیدرضا شاه‌آبادی، نویسنده درباره ویژگی‌های این اثر سخنرانی خواهند کرد.

علاوه بر مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری، استاد علی معلم دامغانی، رئیس فرهنگستان هنر، محمدافسر ره بین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی افغانستان، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی فیروزان، مدیرعامل شهر کتاب، مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی و مجید غلامی جلیسه مدیر عامل خانه کتاب از شخصیت‌هایی هستند که در این آیین حضور خواهند داشت.

منصور ضابطیان و مهدی پاکدل، بازیگر نقش ابوطالب در فیلم محمد رسول‌الله «ص»، از جمله هنرمندان محبوب رسانه‌ای حاضر در این برنامه هستند.

استاد محمدعلی بهمنی، ناصر فیض، محمدسرور رجایی، سید احمد نادمی، عارف جعفری، خواننده افغانستانی، اسماعیل امینی، مصطفی محدثی خراسانی، مرتضی امیری اسفندقه، جواد محقق، یوسف قوجق، علی‌محمد مودب، محمد حسین نعمتی، محمدمهدی سیار، علی‌اصغر عزتی پاک و میلاد عرفانپور نیز از جمله نویسندگان، شاعران و هنرمندان شرکت‌کننده در این جشن هستند. 

در این برنامه، بهرام پاییز خواننده سرشناس موسیقی پاپ، نیز ترانه‌هایی را اجرا خواهد کرد و از جمله به بازخوانی آهنگ «وحدت» (یا «والا پیامدار، محمد (ص)») خواهد پرداخت.

حضورهمه علاقمندان ادبیات و فرهنگ در این برنامه آزاد است.

«فرهنگسرای ارسباران» در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع شده است.



کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • آیین رونمایی و تجلیل از کتاب قاف در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.