موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
مروری بر فعالیت‌های شهرستان ادب در سالروز فاجعه منا

عرض ارادت شهرستان ادبی‌ها به شهدای مظلوم منا

31 مرداد 1397 12:31 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 3 رای
عرض ارادت شهرستان ادبی‌ها به شهدای مظلوم منا

شهرستان ادب: در تقویم قمری، سه سال پیش بسیاری از مسلمانان جهان عید قربان را به سوگ شهیدان خویش نشستند.

در ۱۰ ذیحجه ۱۴۳۶ (1394) چندین هزار نفر از حاجیان مظلوم در صحرای منا به شهادت رسیدند که از این میان 465 حاجی شهید، ایرانی بودند. این اتفاق تلخ باعث تاثر و اندوه شدید مردم ایران و همچنین بخش مهمی از جامعه ادبی‌شان شد.

سایت و مجموعه همکاران موسسه شهرستان ادب در آن سال سعی کردند در راستای گرامی‌داشت اندوه این شهیدان و انعکاس تاثر جامعه ادبی قدم‌هایی را بردارند. اولین قدم، گشودن پرونده‌ای با این موضوع در سایت بود که در دو قسمت فعالیت داشت. اول ستون «رستاخیز ادبیات» بود که به بازنشر سه مطلب از میرنجات اصفهانی، سید حسن حسینی و سید جلال آل احمد متناسب با این موضوع پرداخت و سپس ستون «تازه‌های شعر» بود که جمع‌آوری و انتشار شعرهای تازه شاعران با این موضوع را وظیفه خود دانست و در این ستون بیست و سه شعر از شاعرانی چون فائزه زرافشان،  مریم کرباسی، محمدرضا طهماسبی، احمدرضا رضایی، محسن رضوانی، بشری صاحبی، محمدرضا بازرگانی، مصطفی محدثی خراسانی، محمدصادق آتشی، فاطمه نانیزاد، طاهر زارعی، زینب احمدی، سیدمحمدعلی رضایی، میلاد حبیبی، ندا نوروزی، زهرا شرفی، نفیسه سادات موسوی، مهدیه انتظاریان، طیبه عباسی، معصومه فراهانی و...منتشر شد.

قدم دوم انتشار کتابِ «منا منهای بسیاران»  بود که مجموعه‌ای از شعرهای منتشر شده با موضوع شهدای منا بود (گزارش جلسه رونمایی + یادداشتی بر این کتاب)

و قدم سوم برگزاری شب شعر «حج‌های ناتمام» (دومین شب از شب‌های شعر مقاومت) در اصفهان و «موکب شعر از منا تا کربلا» در مشهد مقدس بود.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • عرض ارادت شهرستان ادبی‌ها به شهدای مظلوم منا
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.