موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
کاندید دریافت جایزه قلم زرین مهمان «ترنم قلم»

«به نام یونس» روایتی از تلخی و شیرینی زندگی یک جوان

04 شهریور 1397 12:53 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
«به نام یونس» روایتی از تلخی و شیرینی زندگی یک جوان

شهرستان ادب:  شصت و پنجمین نشست «ترنم قلم»، همراه با جلسه نقد و بررسی کتاب «به نام یونس» نوشته علی آرمین در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 8 و فرهنگسرای گلستان، در این نشست که با حضور نویسنده کتاب، علی آرمین و منتقدین احسان عباسلو و محمدرضا گودرزی برگزار می‌شود، این رمان معرفی و بررسی شده و علاقه‌مندان می‌توانند سوالات خود را پیرامون این کتاب از نویسنده و منتقدین بپرسند. هم‌چنین بخش‌هایی از کتاب توسط نویسنده آن خوانده می‌شود. 

رمان «به نام یونس»، روایتی متفاوت از زندگی همراه با تمام مشکلات و رنج‌های آن است. یونس، روحانی جوانی است که دخترش در یک تصادف آسیب جدّی میبیند؛ او نذر می‌کند تا برای تبلیغ به یکی از روستاهای محروم برود، به این امید که حال دختر کوچکش دوباره خوب شود. اما حضور او در روستا و زندگی‌اش کنار مردم آن منطقه، صفحه‌ای جدید از سرنوشت را برایش رقم می‌زند چرا که تقدیر زندگی او بی‌شباهت به داستان زندگی حضرت یونس علیه‌السلام نیست. مشکلات، پی‌درپی وارد می‌شوند و یونس باید به حکم قرعه، با آنان روبه‌رو شود و بجنگد.

این رمان 207 صفحه‌ای، سومین تجربه علی آرمین در رمان‌نویسی به شمار می‌رود. او به خوبی توانسته است به کمک فضاسازی‌های داستانی وارد آداب و رسوم روستا شود. گویی که خود سال‌ها است که در آن منطقه زندگی کرده و همه چیز را تجربه کرده است. نویسنده راحت حرفش را میزند و ساده روایت میکند؛ حتّی در زبانِ روستاییِ شخصیتها نیز هیچ پیچیدگی برای مخاطب به وجود نمی‌آید. شباهتهای یونس نبی و این روحانی جوان، زیباترین و دلنشینترین قسمت کلِّ رمان است هر دو برای تبلیغ میآیند، هر دو طرد میشوند، هر دو از اطرافیان‌شان دلگیر و خسته میشوند، هر دو عزم رفتن میکنند، برای هر دو قرعه میاندازند و قرعه به نام «یونس» میافتد.....

رمان «به نام یونس» در زمستان 97 توسط انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسید و به عنوان کاندید دریافت جایزه قلم زرین در بخش بزرگسال در سال 97، مطرح شد. این رمان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیز حضور داشت و با اسقبال خوب مخاطبان همراه شد. اکنون، این رمان در جلسه نقد و بررسی «ترنم قلم» فرهنگسرای گلستان معرفی خواهد شد.

.نشست‌های «ترنم قلم»، مجموعه جلسه‌های نقد و بررسی کتاب است که به همت فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود و تاکنون بسیاری از نویسندگان نام‌آشنای کشور همراه با کتاب‌های خود در این نشست‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

نشست نقد و بررسی رمان «به نام یونس» روز سه‌شنبه 6 شهریور ماه ساعت 17 در فرهنگسرای گستان واقع در نارمك، ميدان هلال احمر، خيابان گلستان برگزار می‌شود. حضور علاقه‌مندان در این برنامه برای عموم آزاد است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • «به نام یونس» روایتی از تلخی و شیرینی زندگی یک جوان
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.