یادداشت محمود خداوردی، دربارۀ شخصیت هنری و آثار نادر ابراهیمی
16 فروردین 1392 |
22:35
ابراهیمی آدم جامعی بود. نمایشنامه مینوشت، دستی هم در رمان و قصه کوتاه داشت، فیلم میساخت و موسیقی میدانست. نادر روح لطیفی داشت و بی اغراق تبلور روح لطیف او را در سطر سطر نوشتههایش میتوان یافت.
خاطرۀ علی اصغر عزتی پاک از جلسات آموزش داستاننویسی نادر ابراهیمی
16 فروردین 1392 |
22:28
او اولين داستان نويسي بود كه از نزديك ديدم. كمكم شروع كردم به خواندن كارهاش و كمكم هم شيفتهاش شدم؛ شيفتهي نثر سالم و صادق و آهنگين و كوبندهاش؛ و اين كوبندهگي حتي درعاشقانههايش هم به چشم ميآيد.
برای اهل کتاب مینوشت، نه اهل قلم (پروندۀ نادر ابراهیمی)
16 فروردین 1392 |
19:38
نادر هرجا ميديد بین کارش و افکار و عقايد خودش و بهخصوص ملتش تضادي وجود دارد، چيزي را دارند از ملت ميدزدند، کاري انجام ميدهند که به ضرر ملت است (اقتصادي يا فرهنگي يا ...) برخورد ميکرده.
بازخوانی مثنوی «آبها و مردابها» با کمک علم «بیان»
16 فروردین 1392 |
11:50
سیدحسن حسینی را کم و بیش به نام شاعری منتقد و دردمند به معنای واقعی کلمه میشناسیم. «فصلی از منظومة مردابها و آبها» مثنوی طوفانی ایشان است که برای اولین بار سال 1374چاپ شد و سر و صدای زیادی نیز راه انداخت و…
داستان کوتاهی از نادر ابراهیمی
16 فروردین 1392 |
10:45
پس سنجاب را از جنگل بزرگ رانده بودند؛ چرا که او دشنام داده بود. سنجاب تنها شد و تنهایی به او امان اندیشیدن داد. با خود گفت: «دنیا پر از همه چیز است، و بی شک جنگل در میان آنها چیزی است...
یادداشتی از حسن کیقبادی دربارۀ نادر ابراهیمی
14 فروردین 1392 |
23:48
آخرین باری که نادر ابراهیمی را ملاقات کردم، در اردوی رماننویسی شهرستان ادب بود. در فیلم مستندی که حسن فتحی برای ایشان ساخته بود و آن شب چقدر اشک ریختم... اشکی که خیلی وقت بود به سراغم نیامده بود.
معرفی کتاب «مردی در تبعید ابدی» از نادر ابراهیمی
14 فروردین 1392 |
17:08
«مردی در تبعید ابدی» را نادر ابراهیمی در سال 1375 براساس زندگینامۀ ملاصدرا به رشتۀ تحریر درآورده است و با زبانی ادبی و هنرمندانه به اتفاقات گوناگونی که برای این دانشمند بزرگ دنیای اسلام رخ داده، پرداخته است.