موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
در تالار وحدت

مراسم نکوداشت استاد مشفق کاشانی برگزار شد

22 مرداد 1392 07:10 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 2 با 2 رای
مراسم نکوداشت استاد مشفق کاشانی برگزار شد
آیین نکوداشت شاعر معاصر استاد عباس کی منش (مشفق کاشانی) در تالار وحدت برگزار شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درحاشیه برگزاری این مراسم در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه استاد مشفق کاشانی چندین دهه است که در خدمت اهداف متعالی است، گفت: این شاعر از چهره های نام آور و مشهوری در دوران بعد از انقلاب است و سروده های بسیار ارزشمندی دارد که در صدا و سیما اجرا شده است.
حسینی با اشاره با اینکه استاد مشفق کاشانی در مقاطع مختلف از جمله دوران دفاع مقدس پاسخگوی نیاز زمان بوده و موقعیت را درک کرده است، افزود : این شاعر هم اکنون نیز این مسیر را ادامه می دهد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:‌ استاد مشفق کاشانی با وجود سن بالا روحیه خوب و عالی دارد و در بسیاری از مراسمی که در سال های اخیر داشتیم حضور فعال داشت و مانند یک جوان، با نشاط و شاداب و با احساس تعهد و مسئولیت اشعار خود را ارائه کرد.
حسینی افزود: خوشبختانه امروز موفق شدیم از این غزل سرای متعهد و متدین و خوشنام کشور تجلیل کنیم که با استقبال شاعران پیشکسوت و اهل ادب نیز مواجه شد.
حسینی افزود: امیدواریم که اینگونه برنامه ها همواره وجود داشته باشد تا قدردان زحمات این عزیزان باشیم.
استاد مشفق کاشانی نیز در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: در اول مرداد 1304 در کاشان متولد شدم و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در این شهر و تحصیلات عالی را تا درجه فوق لیسانس در تهران به انجام رساندم.
وی افزود: بیش از 37 سال در آموزش و پرورش خدمت کردم و از آموزگاری تا دبیری و استادی دانشگاه مسیر زندگی من بود و همیشه با تدریس و کلاس سروکار داشتم.
مشفق کاشانی گفت: نخستین مجموعه شعر من ، صلای غم ، با تضمین دوازه بند محتشم کاشانی بود که در سال 1323 منتشر شد.
این شاعر معاصر افزود: تضمین یک شعری از یک شاعر دیگر از کارهای بسیار فنی و ظریف یک شاعر است.
وی گفت: بعد از صلای غم مجموعه شعر ، خاطرات جوانی ، در کاشان منتشر شد.
مشفق کاشانی با بیان اینکه آثارم از 20 مورد بیشتر است افزود: مجموعه شعرهای ، سرود زندگی ، آذرخش  ، آیینه خیال، تنفس نسترن  ، دیباچه تقدیر ، بهشت گمشده ، از جمله این آثار است.
وی درباره کارهای تحقیقاتی خود گفت: در برخی از موارد با همکاری زنده یاد استاد شاهرخی، هشت مجموعه شعر را از شاعران از زمان گذشته تا زمان معاصر در مورد مراثی و مداحی ائمه اطهار گردآوری کردم که به چاپ رسیده است.
مشفق کاشانی با اشاره به شاعران جوان افزود: شاعران جوان گل سر سبد ادبیات معاصر و پاسدار ادب فارسی در زمان حاضر و آینده هستند.
این شاعر معاصر از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای انقلابی خواست به این جوانان شاعر بیشتر توجه کنند.
در این مراسم سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر معاصر نیز با بیان اینکه استاد مشفق کاشانی چهره ماندگار غزل معاصر است، گفت : این شاعر گرچه در بیشتر قالب ها شعر سروده است اما غزل، گزینه نخست ایشان است و بهترین اشعار ایشان در این قالب است.
آقای غزوه از شاعران معاصر نیز در این مراسم گفت: نام استاد مشفق کاشانی نه تنها در ایران بلکه در آن سوی مرزها و در تاجیکستان و افغانستان نیز مطرح است.
در این مراسم از کتاب ، به رنگ آینه ، که یادنامه شاعر معاصر استاد مشفق کاشانی است رونمایی شد.
این کتاب شامل مقالات و نوشته هایی درباره شخصیت و آثار استاد مشفق کاشانی است. 
در این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از استاد مشفق کاشانی تجلیل شد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • مراسم نکوداشت استاد مشفق کاشانی برگزار شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.