موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
محمدرضا سنگری:

۲ جلد نخست «از نتایج سحر» آماده انتشار شد

27 مرداد 1392 09:52 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
۲ جلد نخست «از نتایج سحر» آماده انتشار شد

محمدرضا سنگری، شاعر و نویسنده ادبیات دفاع مقدس و انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از انتشار جلد اول و دوم کتاب «از نتایج سحر» که به تحولات و دگرگونی‌های شعر انقلاب می پردازد،‌ از سوی انتشارات سوره مهر خبر داد.

وی افزود: در این مجموع این اثر قلمروهای گوناگون «شعر انقلاب» همانند حوزه «شعر آئینی» که خود آن نیز به چندین حوزه شعر نبوی، علوی، فاطمی، عاشورایی، رضوی، نیایش، ستایش و انتظار تقسیم می‌شود و قلمروهایی از شعر دفاع‌ مقدس، عاشقانه، عارفانه و شعر اجتماعی و اعتراض را مورد بررسی، تحقیق و پژوهش قرار گرفته است.

سنگری ادامه داد:‌ هم‌چنین تحولات،‌ دگرگونی‌ها‌، نوآوری‌‌ها، عرصه‌ها و ساحت‌های مختلف شعری مورد بررسی قرار گرفته است و از آن‌جا که نمی‌توان چندان شعر دفاع مقدس را از انقلاب جدا دانست،‌  شعر دفاع مقدس نیز بررسی شده است.

وی گفت:‌ در جلد نخست این مجموعه کلیات، ساحت‌ها، قلمروها، هویت و ویژگی‌های «شعر انقلاب اسلامی» در 300 صفحه بررسی شده است،‌ در جلد دوم نیز حوزه شعر آیینی در جریان انقلاب اسلامی و تحولات و تأثیراتی که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این حوزه ایجاد شده، بررسی شده است.

سنگری با اشاره به نام این مجموعه «از نتایج سحر»‌گفت:‌ عنوان این اثر برگرفته از شعر معروف «باش تا صبح دولتت بدمد/ کاین هنوز از نتایج سحر است» است که برخی از دوستان آن را به بنده پیشنهاد کردند.

وی با بیان این مطلب که پیش‌بینی می‌کنم،‌ این مجموعه به 10 جلد برسد،‌ گفت:‌ تحقیق در هر یک از ساحت‌ها و موضوعات شعر انقلاب نیازمند بررسی طولانی‌مدت است،‌ هم‌چنان که تدوین 2 جلد آن دو سال به طول انجامیده است‌، تألیف سایر مجلدها نیز طولانی خواهد بود.



کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • ۲ جلد نخست «از نتایج سحر» آماده انتشار شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.