موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
به نقل از جویس مینارد

پند سالینجر: همیشه حقیقت را بگو

15 شهریور 1392 21:03 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 3.5 با 2 رای
پند سالینجر: همیشه حقیقت را بگو

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از‌ هالیوود ریپورتر، جویس مینارد نویسنده آمریکایی روز یکشنبه در جشنواره فیلم تلوراید حضور یافت و زمانی را به یاد آورد که نویسنده معروف جی. دی. سلینجر زمانی که تنها 18 سال داشت به او نصیحتی کرد. مینارد این ماجرا را در حضور جیسون ریتمن، کارگردان فیلمی که با اقتباس از رمان «روز کار» او ساخته است، بیان کرد.

مینارد گفت: چیزی که همیشه به ذهنم می‌رسد و بعضی مواقع هم در گفتنش تامل می‌کنم، نصیحتی است که زمانی که فقط 18 سال داشتم، سلینجر به من کرد. من این را در کتاب خاطرات نقد شده و محکوم شده‌ام نیز نوشتم. سلینجر گفت: همیشه حقیقت را بگو. به نظرات دیگران گوش نکن و از گفتن داستان حقیقی و حرف‌هایی که مردم درباره‌ات می‌زنند، نگران نباش.

زمانی که مینارد کتاب خاطراتش را چاپ کرد و در آن به رابطه‌اش با سلینجر اشاره کرد، ظاهرا سلینجر از این موضوع بسیار خشمگین شد. مینارد در این باره به شوخی گفت که او می‌توانست در پندی که به من می‌داد، بگوید: راستش را بگو، البته تا موقعی که درباره من نباشد!

بعد از اینکه مینارد در کتابش «در خانه در دنیا» در سال 1998 بار دیگر به رابطه‌اش با سلینجر اشاره کرد به مدت چندین سال با مشکلات حرفه‌ای دست و پنجه نرم کرد. اما به گفته خودش هنوز آن کلمات را به یاد دارد و از آن‌ها پیروی می‌کند و می‌گوید که اگر به آن‌ها عمل نمی کرد، زندگی‌اش مسیری متفاوت پیش می‌گرفت. همانطور که خودش می‌گوید ممکن بود تبدیل به یک شخصیت تلویزیونی و یا روزنامه‌نگاری متظاهر تبدیل شود.

در آن زمان لیلین راس، نویسنده نیویورکر، مینارد جوان را برای شوق و ذوقش که شبیه تام وولف در بیان مسایل فرهنگ عامه بود، نقد کرد، با این حال او هرگز تبدیل به نویسنده‌ای متظاهر نشد. او برای نوشتن رمان‌هایی درباره شهر کوچک کورنیش در آمریکا معروف شد، شهری که سلینجر به او نشانش داده بود. کتاب‌های او درباره این شهر باعث ساخت فیلم‌هایی با اقتباس از «روز کار» که سال 2009 نوشت و فیلم «مردن برای» که در سال 1992 نوشت شد.

جویس مینارد، 60 ساله که تجربه زندگی نزدیک با سلینجر را دارد، بیشتر شهرت ادبی‌‌اش را مدیون این تجربه مشترک است. او که در اوایل دهه 70 میلادی با سلینجر آشنا شد و نزدیک به یک سال با او زندگی کرد، مدتی پس از ترک رابطه مشترک با سلینجر، در سال ۱۹۷۳ خاطراتش را در کتابی به نام «نگاهی به گذشته» منتشر کرد. مینارد سال‌ها بعد ازدواج کرد و صاحب سه بچه شد و رمان‌های زیادی نوشت که در این میان کتاب «مردن برای» توسط گاس ون سنت فیلم شد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • پند سالینجر: همیشه حقیقت را بگو
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.