موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
یادداشتی از مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی

حسین سعیدی: «شهرستان ادب یک موسسه پرکار، موفق و انقلابی است.»

27 آذر 1398 15:54 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 4 رای
حسین سعیدی: «شهرستان ادب یک موسسه پرکار، موفق و انقلابی است.»

شهرستان ادب به نقل از خبرگزاری مشرق: حسین سعیدی، مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی در پی برخی مواضع تخریبی علیه انتشارات شهرستان ادب و علی‌محمد مودب، مدیرعامل موسسه شهرستان ادب، به بهانۀ انتخاب کتاب «وضعیت بی‌عاری» در دوازدهمین جایزۀ جلال، متنی را در فضای مجازی منتشر کرد که متن کامل آن چنین است:

هوالرضا
موفقیت‌های پرشمار مؤسسه فرهنگی-هنری شهرستان ادب که به‌واسطۀ رویکرد تحول‌گرایانۀ مدیران جوان، فرهیخته و پرتوان آن به دست آمده، این روزها بر کسی پوشیده نیست. مؤسسه‌ای که در سال ۱۳۸۹ به همت گروهی از شاعران و داستان‌نویسان نخبۀ کشور تأسیس شد و در مدت کوتاه فعالیت خود، توانست به عنوان پایگاهی برای تولید متن و تربیت استعدادهای جوان شعر کشور در حوزۀ ادبیات متعهد مطرح شود.

راه‌اندازی گروه‌های شعر و داستان در مؤسسه، انتشار بیش از ده‌ها عنوان کتاب در حوزۀ شعر و داستان و اخذ جوایز بی‌شمار در جشنواره‌های معتبر ملی و عنوان ناشر نمونه، برگزاری جلسات نقد آثار و کارگاه داستان، نشست‌های تخصصی ادبی، از جمله فعالیت‌های مؤثر این مؤسسه بوده است.

برگزاری دورۀ تخصصی شعر جوان برای کشف و بالندگی بیشتر استعدادهای جوان شعر کشور و تأسیس اولین «مدرسه رمان» در این مؤسسه را می‌توان از مهم‌ترین فعالیت‌های ادبی سال‌های اخیر در فضای شعر و داستان کشور به حساب آورد. در قالب این دوره‌ها، صدها شاعر و نویسندۀ جوان شناسایی و آموزش داده شده‌اند و مدیران آن تلاش کرده‌اند حمایت از شاعران و نویسندگان مستعد ادامه یابد. برخی از این جوانان اکنون صاحب آثاری چاپ شده هستند، عده‌ای به صورت جدی در فضای ادبی– در سطح ملی و یا استانی- حضور دارند و برخی با هدایت و حمایت کارشناسان مؤسسه، کار ادبی خود را در رشتۀ دیگری ادامه دادند. این مؤسسه با آسیب‌شناسی شرایط فرهنگی کشور و بررسی کارشناسانه به نابرابری امکانات نیز توجه داشت و با حمایت از تأسیس مراکز و محافلی در مناطق مختلف کشور تحت عنوان «انجمن‌های ادبی منطقه‌ای» در جهت تحقق تمرکززدایی و عدالت اجتماعی گام برداشته است.

از روزی که حواشی مربوط به جایزۀ جلال در رسانه‌ها مطرح شد، عمده مباحث و اختلاف نظرها در خصوص صلاحیت برخی از داوران و نیز فرآیند انتخاب آثار بود که طبیعی است و مدیران و متولیان مربوطه توضیحات مربوط را داده‌اند و منتقدان نیز نقدهای خود را بیان کرده‌اند. ناروا و غیرمنصفانه است اگر به بهانۀ نکات محتوایی یک کتاب _ که ما هم به آن انتقاد داریم اما آن را در فرایند کاری یک ناشر پرکار اتقاقی طبیعی می‌دانیم_ مؤسسۀ انقلابی شهرستان ادب به جریان نفوذ منتسب و جناب علی‌محمد مؤدب مدیر ارزشی و متعهد آن به دگرگونی فکری متهم شود؛ چنانکه در بعضی محافل شنیده می‌شود. این نسبت ناروایی به این شخصیتِ فهیمِ جریان ادبیات متعهد انقلاب است؛ به‌یقین این‌گونه هجمه‌ها جز ایجاد دو دستگی در جبهۀ خودی و دلسردی در فعالان دلسوز عرصه فرهنگ نتیجه‌ای به‌بار نخواهد داد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • حسین سعیدی: «شهرستان ادب یک موسسه پرکار، موفق و انقلابی است.»
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.