موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

«شهرستان ادب» میزبانِ «رادیو کتاب»

26 خرداد 1393 02:20 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
«شهرستان ادب» میزبانِ «رادیو کتاب»

شهرستان ادب: صبح امروز _یکشنبه ٢٥ خرداد_ موسسه شهرستان ادب میزبان مسئولان «رادیو کتاب» بود.

مدیر کل رادیو کتاب، «حمیدرضا ولیان» به همراه مدیر تولید و مدیر روابط عمومی این رادیو آقایان شادبهر و فرهنگی، در نشستی با علی محمد مودب مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب دیدار و گفت و گو کردند. در این  جلسه که با حضور تعدادی از مسئولان و مرتبطان شهرستان ادب _از جمله  علی داودی شاعر و مشاور مدیرعامل_ همراه بود، حاضران به بحث و گفت و گو درباره مسائل کتاب و کتابخوانی و مشکلات چاپ و نشر کتاب پرداختند.

از جمله مسائلی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، جایگاه رسانه در تقویت ارتباط مولف و مخاطب بود.

حمیدرضا ولیان مدیر رادیو کتاب در بخشی از سخنانش به برنامه‎ریزیِ کلان «رادیو کتاب» برای مخاطبان و کتاب‎خوانان و ارائه‎‏ی برنامه‎های گوناگون فراخورِ حال مخاطبان گوناگون کتاب پرداخت. ولیان مخاطبان کتاب را به چهار دسته‎ی «کتاب شِنو»، «کتاب‎خوان»، «اهل کتاب» و «فعالانِ عرصه کتاب» تقسیم کرد و گفت رادیو کتاب برای هرکدام از این چهار گروه برنامه‎های مخصوص به خود را دارد. مدیر رادیو کتاب تاکید کرد هدف کلی و وظیفه‎ی رسانه‎های فعال در حوزه کتاب این است که اعضای هرکدام از این چهار گروه را به سمت گروه بالاتر سوق بدهند.

علی‎محمد مودب مدیرعامل موسسه شهرستان ادب نیز با تشکر از حضور مدیران رادیو کتاب در شهرستان ادب، تلاش جدیِ این رادیو برای گسترش فرهنگِ کتاب‎خوانی در سال‎های نخستِ راه‎اندازی‎اش را ستود. مودب در سخنانش با تاکید بر یافتن حلقه‎های مفقوده برای ارتباط بین مولف، رسانه و مخاطب، برای بهبود وضعیت نشر و گسترش فرهنگ کتاب‎خوانی، گفت: اگر در این سال‎ها دیگر رسانه‎ها، از جمله تلویزیون، نیز به این مقوله وارد شده بودند اوضاع نشر و کتاب بسیار متفاوت بود. برای مثال اگر پیش از یک بازی فوتبال مهم برای چند لحظه کتابی تبلیغ شود، تاثیری که این تبلیغِ کوتاه بر مخاطب میگذارد حتی از عهده‎ی برنامه‎های تخصصی هم بر نمی‎آید.

در پایانِ این نشستِ صمیمانه، مسئولان رادیو کتاب و شهرستان ادب با اشاره به ظرفیت‎های بالقوه‎ی موجود در طرفین، بر آغاز همکاری‎های گسترده ی فرهنگی توافق کردند.

 


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • «شهرستان ادب» میزبانِ «رادیو کتاب»
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.