موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
بیستمین در اخبار نبشته است / خبر پنجم

دختری که یک‌شبه نویسنده مشهوری شد

29 بهمن 1397 21:51 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
دختری که یک‌شبه نویسنده مشهوری شد

شهرستان ادب / دراخبار نبشته است بیستم/ خبر پنجم : آنجی توماس، تا همین چند سال پیش، در یکی از کلیساهای میسیسیپی کار می‌کرد. در آن زمان، چند سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا کشته شده بودند و تازه جنبشی به راه افتاده بود که امروزه با عنوان «جان سیاهان مهم است» شهرت فراوانی دارد. توماس که دختر جوان سیاه‌پوستی بود، با الهام از این اتفاقات، شب‌ها داستانی می‌نوشت با عنوان «نفرتی که علتش شمایید» که درباره دختری بود که شاهد قتل دوستش به دست پلیس بود. این دخترِ داستان سپس خودش به فعالی اجتماعی حقوق سیاهان تبدیل می‌شد. 

توماس می‌گوید که 150 ناشر، پاسخ منفی به او دادند. اما بالاخره کتاب چاپ شد و حالا پس از کمتر از یک سال، نزدیک به یک میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. فیلمی نیز بر اساس این کتاب ساخته شده است که هم در فروش موفق بود و هم منتقدان از آن استقبال کردند (تصویرش را در بالا می‌بینید). حالا آنجی توماس به نویسنده‌ای مشهور تبدیل شده است و از قضا هفته گذشته، به سوالات خوانندگان و طرفداران کتابش در روزنامه گاردین پاسخ داد. 

توماس می‌گوید که اتفاقات چنان به سرعت افتاد انگار خواب دیده است. حالا او به قدرت ادبیات پی برده است: «قصه به افراد بسیاری برای مقاومت کردن علیه ظلم نیرو داده است و الهام‌بخش بوده است. اطلاع دارم که کتاب شخص خودم باعث شده است تا چندین جوان تبدیل به فعال اجتماعی شوند. من آموخته‌ام که کتاب‌ها مثل آینه، یا پنجره یا در هستند. آینه‌اند چون ما خودمان را در آن‌ها می‌بینیم و می‌شناسیم. پنجره‌اند چون از درون آن‌ها می‌توانیم زندگی دیگران را ببینیم و بشناسیم. و در هستند چون ما از راه در وارد زندگی دیگران می‌شویم تا آن‌ها را بشناسیم و با آن‌ها همدردی کنیم یا کمک‌شان کنیم. بنابراین کتاب‌ها می‌توانند چشم افراد را به واقعیت‌های اجتماع باز کنند.»


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • دختری که یک‌شبه نویسنده مشهوری شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.