موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
نوزدهمین در اخبار نبشته است / خبر چهارم

پیام نویسنده فرانسوی به هنرمندان ایرانی

30 بهمن 1397 18:57 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
پیام نویسنده فرانسوی به هنرمندان ایرانی
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است نوزدهم / خبر چهارم : به تازگی کتابی مهم در حوزه ادبیات غیرداستانی منتشر شده است که جنجال فراوانی برانگیخته است. این اثر هشدارآمیز «کاسبان حقیقت» نام دارد و جیل آبرامسون سردبیر اسبق نیویورک‌تایمز نوشته است و در آن از زوال روزنامه‌نگاری آمریکایی و فروش اخبار پرده برداشته است. روزنامه گاردین نوشته است که این کتاب «حتماً افراد قدرتمند فراوانی را به شدت عصبانی خواهد کرد. آبرامسون کسی است که می‌داد جنازه‌ها کجا دفن شده‌اند و نقشه‌ای دقیق برای خواننده می‌کشد تا مقصران را پیدا کند. او نام‌ها را ذکر و اشتباه‌ها را افشا کرده است.»

او در این کتاب شرح داده است که روزنامه‌ها، بسیاری از نیروهای بخش خبری خود را اخراج کرده‌اند چون دیگر نیازی به آن‌ها ندارند. او در این کتاب قطور 544 صفحه‌ای، شرح می‌دهد که حالا پول تصمیم می‌گیرد که چه مطلبی در نشریه باشد و چه مطلبی نباشد: «آبرامسون در جستجوی گناه اولیه‌ای است که باعث شد روزنامه‌نگاری تنزل یابد. آن سیبی که نشریات را وسوسه کرد، بخش آگهی‌ها و تبلیغات بود. مدیران روزنامه‌ها سیب را خوردند و بعد دیگر بی‌طرفی نشریات در گفتن حقیقت نابود شد.»

آبراموسن وقتی سردبیر اجرایی نیویورک‌تایمز بود تا مدت‌ها کوشید خود را از این معضل نجات دهد: «من می‌دانستم که ورود اینترنت باعث می‌شود تا اخبار جعلی گسترش یابد اما اعتقاد دارم که تغییر فناوری نباید منجر به تغییر اخلاقیات شود. من نمی‌خواستم اخلاقیات خودم را قربانی ضرورت‌های اقتصادی کنم.» او البته در نهایت نتوانست در برابر فشارها مقاومت کند: «سرانجام روزی رسید که حس کردم تنها شده‌ام و هنگام کار احساس افسردگی می‌کردم. دیگر روزنامه فقط به اندوختن پول فکر می‌کرد.» او از کار اخراج شد و جایگزین او نیز که از اخراجش حمایت کرده بود، خیلی زود اخراج شد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • پیام نویسنده فرانسوی به هنرمندان ایرانی
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.