موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
شانزدهمین در اخبار نبشته است / خبر دوم

طرح بحث قاچاق کتاب در مجلس

01 اسفند 1397 19:45 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
طرح بحث قاچاق کتاب در مجلس
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است شانزدهم / خبر دوم : مدتی است که خبرهای خوبی از برخورد با قاچاقچیان کتاب می‌شنویم و بدین ترتیب یکی از درخواست‌های مهم ناشران و نویسندگان اجابت شد چون قاچاق کتاب به نشر کشور ضربه می‌زند. حالا این موضوع به مجلس هم کشیده شد و شهاب نادری، نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی، از وزیر فرهنگ و ارشاد سوالی پرسید که عنوانش «تضییع حق حقوق ناشران و اهالی فرهنگ» بود. درنهایت نیز مجلس از صحبت‌های آقای وزیر قانع نشد. 

نادری، نماینده جوان اورامانات پس از سخنان وزیر گفت: «آقای وزیر شما صحبت‌های خوبی درباره کتاب کرده‌اید و قطعا می‌دانید که کتاب و کتاب‌خوانی چقدر در پیشرفت کشور و بهره‌گیری از دانش تاثیرگذار است. این روزها وقتی از خیابان انقلاب عبور می‌کنیم شاهد پهن شدن کتاب‌های غیر قانونی هستیم که به قیمت پنجاه درصد کمتر از بهای پشت جلد به فروش می‌رسد. متاسفانه نه ضابط قضایی و نه ماموران شهرداری برخوردی نمی‌کنند.»

این نماینده مجلس در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت:‌ «آقای وزیر، آیا تا به امروز به خیابان انقلاب رفته‌اید و اوضاع دزدی‌ها و قاچاق فرهنگ را در بساط دستفروش‌ها دیده‌اید؟ خبر دارید که واحدهای بدون نظارت توسط سودجویان آن هم در شهرهای بزرگ و حتی پایتخت کتاب‌های ممنوعه را منتشر کرده و آثار ادبی را به صورت قاچاق به فروش می‌رسانند؟ آثار ممنوعه را سودجویان به صورت دیجیتال چاپ می‌کنند. آیا شما از دل ناشران، مترجمان و مولفان خبر دارید؟ می‌دانید وقتی تیراژ کتابی از دو هزار جلد به دویست جلد می‌رسد چه معنایی دارد؟» آقای نادری همچنین از «نابسمانی وضعیت کاغذ» و همینطور تعطیلی نشریات محلی هم انتقاد کرد. به هر صورت خوشحالیم که بحث فرهنگ آن هم با جزییات و به صورت ملموس در مجلس مطرح شده است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • طرح بحث قاچاق کتاب در مجلس
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.