موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
پانزدهمین در اخبار نبشته است / خبر سوم

پیش‌بینی ظهور دیکتاتوری ترامپ

02 اسفند 1397 21:20 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
پیش‌بینی ظهور دیکتاتوری ترامپ
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است پانزدهم / خبر سوم : جویس کارول اوتس از جمله پرنویس‌ترین نویسندگان امروز محسوب می‌شود و حالا در هشتاد سالگی، در این زمینه از جمله رکوردداران است. در سال 2007، یک نشریه ادبی در توصیف او نوشته بود: «او بیش از هفتصد داستان کوتاه منتشر کرده است، یعنی بیش از مجموع داستان کوتاه‌های چخوف، موپاسان و رودیارد کیپلینگ. بعید است مجله ادبی‌یی باشد و اوتس در آن داستانی منتشر نکرده باشد.»

رمان تازه این نویسنده برجسته، «حوادث تصادفی هنگام سفر در زمان»، به دلایل دیگری جنجالی شده است: نگارش این اثر در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و پیش از انتخاب ترامپ به ریاست‌جمهوری به پایان رسید، اما چنان شباهتی به دورانِ ترامپ دارد که حتی خود نویسنده نیز دچار حیرت شده است: «حس عجیبی دارم که رمانم انگار –به‌وضوح!- درباره‌ دوران سیاه ترامپ است؛ ولی درواقع نبود و نیست، چون سال‌ها پیش تمام شده بود.»

ماجرای این رمان در آینده‌ای خیالی می‌گذرد، در کشوری خشونت‌طلب با نام «ایالات بازسازی‌شده آمریکای شمالی». در این کشور فرضی، قانون اساسی کشور ملغی شده است و کشور به صورت رسمی نژادپرست و دشمنِ خارجی‌هاست. قهرمان داستان در این دیکتاتوری، دختری دبیرستانی به نام آدرین است که شبیه همکلاسی‌های خودش نیست و بنابراین برای چنین کشوری مشکل‌آفرین است. آدرین می‌گوید: «من دانش‌آموز پرخاشگری نبودم اما در مقایسه با همکلاسی‌های رام و سربه‌راهم، که بعضی‌هاشان عین عروسکی چروک پشت میزهای‌شان کز می‌کردند و صدایشان درنمی‌آمد، شاید آدرین توی ذوق بزند.»

شباهت‌های این رمان با آمریکای ترامپ البته بیشتر از این‌هاست، از عریان شدن خشونت گرفته تا زیر پا گذاشتن حقوق شهروندان کشور خودشان و طرد و تحریم کشورهایی که با آن‌ها نیستند. اوتس می‌خواسته است هجونامه‌ای سیاسی بنویسد اما گویا داستانش واقع‌گرایانه از آب درآمده است!


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • پیش‌بینی ظهور دیکتاتوری ترامپ
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.