موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
پنجمین در اخبار نبشته است / خبر دوم

فهرست نهایی نامزدهای جایزه «تی اس الیوت» منتشر شد

14 اسفند 1397 22:37 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
فهرست نهایی نامزدهای جایزه «تی اس الیوت» منتشر شد
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است دوم / خبر اول :  فهرست نهایی نامزدهای جایزه «تی اس الیوت» منتشر شده است و جالب آن‌که اغلب این کتاب‌ها را می‌توان «سیاسی» دانست. یکی از این ده کتاب نامزد شده، غزل‌واره (یا سونِت) سروده یک شاعر آمریکایی است که طی دویست روزِ اولِ دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ سروده شده است. «سونِت‌های آمریکایی برای قاتلِ گذشته و آینده‌ام»، عنوان کتاب ترنس هایس، شاعر آمریکایی است که در آن به تحولاتِ سریع سیاست آمریکا حمله می‌کند. 

دیگر شاعر اهل این کشور، تریسی اسمیت نیز در کتاب شعر خود با عنوان «راه رفتن روی آب» به گذشته آمریکا پرداخته است و شان او برایان اهل انگلستان، به روابط این کشور با همسایگان خود در اروپا می‌پردازد. دیگر نامزد جایزه، نیک لیرد نام دارد که در کتاب خود «راحت باشید»، به موضوع بحران پناهندگان پرداخته است و همچنین از آتش‌سوزی برج مسکونی گرنفل در لندن اشاره کرده است. 

کلر پولارد، شاعر و داور این جایزه معتقد است: «این فهرستی به شدت سیاسی است و در حال حاضر، چنین فهرستی باید هم سیاسی باشد. زبان شعر بسیار مهم است، بخصوص در دوره‌ای که این همه دروغ و اخبار غیرواقعی وجود دارد.»

جایزه ادبی تی اس الیوت، که به یاد این شعر بنیان گذاشته شده است، از جمله معتبرترین جوایز شعر قلمداد می‌شود. جایزه نقدی ارزشی برابر با 25 هزار پوند دارد. برنده این جایزه، 14 ژانویه سال آینده مشخص خواهد شد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • فهرست نهایی نامزدهای جایزه «تی اس الیوت» منتشر شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.