موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
پروندۀ ویژۀ نمایشگاه کتاب

4 کتاب پیشنهادی «وطن‌امروز» از میان مهم‌ترین مجموعه‌‌های داستانی نمایشگاه کتاب 98

05 اردیبهشت 1398 15:32 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 4 رای
4 کتاب پیشنهادی «وطن‌امروز» از میان مهم‌ترین مجموعه‌‌های داستانی نمایشگاه کتاب 98

شهرستان ادب به نقل از روزنامۀ وطن امروز: حال ناخوش صنعت نشر و بازار پر تب و تاب کاغذ، بسیاری از ناشران را با چالش‌‌هایی بزرگ مواجه کرد؛ از این رو می‌شد پیش‌بینی کرد شاهد تغییرات مهمی در نمایشگاه کتاب امسال باشیم. در این میان عمده انتشاراتی‌ها تلاش کرده‌اند رمان‌ها و مجموعه‌‌های داستانی خود را به عنوان یکی از پرمخاطب‌‌‌‌‌ترین گونه‌‌های نشر به نمایشگاه امسال برسانند. آنچه در مقابل از نظر می‌گذرانید پیشنهاد‌‌های «وطن‌امروز» از میان مهم‌ترین مجموعه‌‌های داستانی است که بناست در نمایشگاه کتاب امسال ارائه شوند.


باخ/ میثم امیری/ کتابستان معرفت
انتشارات کتابستان معرفت که در چند سال اخیر در حوزه ادبیات داستانی انقلاب اسلامی در موضوعات گوناگون پیشتاز بوده،  امسال رمان «باخ» به قلم میثم امیری را همراه چند رمان تازه نشر دیگر به نمایشگاه کتاب آورده است. دومین اثر میثم امیری داستان یک تیم ترور است؛ تیمی 4 نفره از 2 نسل متفاوت؛ نسلی که در جنگ حاضر بوده و نسلی دیگر که تنها از جنگ شنیده است. حال آنها با هم همراه می‌شوند تا دست به عملیات بزنند. داستان این عملیات را یکی از اعضای تیم روایت می‌کند. او در زندان گرفتار شده و تصمیم می‌گیرد تا رویدادها را شرح دهد. روزنوشت‌های این فرد شاکله کتاب باخ را تشکیل داده است.

اوسنه گوهرشاد/ سعید تشکری/  به‌نشر
انتشارات به‌نشر وابسته به آستان قدس رضوی، چند سالی می‌شود به صورت جدی وارد ادبیات داستانی شده است. سعید تشکری، نویسنده «مفتون و فیروزه» با 3 اثر از این ناشر در نمایشگاه کتاب حاضر است. «اوسنه‌ گوهرشاد» عنوان یکی از این مجموعه‌هاست که داستان‌‌های فانتزی به هم پیوسته‌ای را در یک مجموعه روایت می‌کند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این داستان نو و مبتنی بر حقیقت که به فانتزی تمایل دارد، گوهرشاد بیگم بعد از هزار سال به جایی می‌آید که خود ساخته و حالا با ملکه‌ای روبه‌رو می‌شود که قرار است آنچه را او ساخته، یعنی مسجد گوهرشاد، ویران کند و این آغاز رمان فانتزی تشکری است.
 

پس از بیست سال/سلمان کدیور/شهرستان ادب
این کتاب در زمره تازه‌ترین کتاب‌های مدرسه رمان شهرستان ادب است با روایتی تاریخی از صدر اسلام. «پس از بیست سال» از دوران امام علی(ع) آغاز و به پس از حادثه عاشورا ختم می‌شود اما محوریت آن در بازه تاریخی جنگ صفین روایت می‌شود. سلمان کدیور درباره این اثر 700 صفحه‌ای خود که 4 سال نگارش آن به طول انجامیده، پیش از این گفته بود: صفین مهم‌ترین نقطه‌ای از تاریخ است که 2 نوع قرائت از اسلام با هم درگیر می‌شوند. به عقیده من صفین از کربلا مهم‌تر است و یکی از اتفاقات جهان اسلام است که جا افتاده و مورد غفلت واقع شده؛ اتفاقی که در کربلا می‌افتد ریشه در وقایعی مانند صفین دارد. روایت داریم که امام علی(ع) می‌فرماید: در حقانیت این نبرد اگر کسی شک کند در حقانیت خدا و نبی(ص) شک کرده است. یکی از علت‌هایی که به این قسمت از تاریخ اسلام پرداختم این بود که یک پرده مغفول از تاریخ تشیع را با زبان داستان روایت کنم.
 

عروسی لاکچری/ محمدعلی جعفری/ شهید کاظمی
تازه‌‌‌‌‌ترین اثر داستانی محمدعلی جعفری، نویسنده کتاب‌های«قصه دلبری» و «سربلند»، مجموعه داستان‌‌های تاریخی است که توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است. گفته می‌شود این اثر  مجموعه 5 داستان کوتاه متفاوت است که در آن نویسنده دست مخاطب را می‌گیرد برای رساندن  به صندوقچه شاه عباس... او برای فرار از سوزن آجین، از وسط کوچه شش بادگیری، مخاطب را به یک عروسی لاکچری می‌رساند تا یک  جشن تلخ را برای‌شان شیرین کند. در بخشی از این کتاب آمده است: «دیدم کلی لاو ترکانده‌اند. 2 روز بود زیر چشمی می‌پاییدمش که ببینم چه شکلی الگوی گوشی‌اش را می‌کشد. از وقتی رابطه تلگرامی‌اش با طاهره شروع شد هم الگوی گوشی‌اش را عوض کرد، هم نمی‌گذاشت لحظه‌ای به آن دست بزنم. باورم نمی‌شد این احمد خجالتی بعد از جاری‌شدن صیغه محرمیت اینقدر رو پیدا کند...


محسن شهمیرزادی


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • 4 کتاب پیشنهادی «وطن‌امروز» از میان مهم‌ترین مجموعه‌‌های داستانی نمایشگاه کتاب 98
  • 4 کتاب پیشنهادی «وطن‌امروز» از میان مهم‌ترین مجموعه‌‌های داستانی نمایشگاه کتاب 98
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.