موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
نهمین در اخبار نبشته است / خبر سوم

سال رسوایی‌های جنسی در غرب

14 اسفند 1397 17:23 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
سال رسوایی‌های جنسی در غرب
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است نهم / خبر سوم : امسال را باید سال رسوایی‌های جنسی در غرب بنامیم. دامنه این رسوایی‌ها از هالیوود فراتر رفت و به برگزارکنندگان جایزه پولیتزر هم رسید: جونو دیاز، برنده پیشین جایزه پولیتزر و رییس هیئت‌مدیره این جایزه مهم، متهم شد که چندین زن را آزار داده است و به همین دلیل از مقام خود کناره گرفت. اما حالا از این اتهام تبرئه شده است و دوباره به جایگاه سابق خود برمی‌گردد. این خبر شاکیان او را که اغلب زنان نویسنده‌اند، بسیار ناراحت کرده است.

مونیکا بیرن، نمایشنامه‌نویس و یکی از شاکیان این نویسنده، با شنیدن این خبر نوشته است: «به سختی نفس می‌کشم. حالا جونو دیاز منصبی را دوباره در اختیار دارد که به او در برابر زنانِ جوان قدرت می‌دهد.» منظور این زن داستان‌نویس همین موقعیت شغلی دیاز است که در تعیین برنده جایزه پولیتزر نقش مهمی دارد و بنابراین شخصی قدرتمند در دنیای ادبیات به شمار می‌رود.

کارمن ماچادو، نمایشنامه‌نویس نیز گفته است که داستان‌های دیاز «متحجرانه» است و او را «محبوب‌ترین زن‌ستیز» لقب داده است و گفته است: «او هر جا فرصتی به دست آورده است به بدترین شیوه با زنان رفتار کرده است.» برگزارکنندگان جوایز پولیتز اعلام کردند پس از بررسی اتهام‌های اخلاقی علیه «جونو دیاز» به این نتیجه رسیده‌اند که دلیلی برای حذف او از ریاست هیات‌مدیره جایزه پولیتزر وجود ندارد.

«جونو دیاز» که استاد نگارش خلاقانه در دانشگاه ام‌آی‌تی نیز هست در سال ۲۰۰۸ با رمان «زندگی کوتاه و شگفت‌انگیز اسکار وائو» توانست جایزه پولیتزر ادبیات را به دست آورد. پیش‌تر نیز دانشگاه ام آی‌تی اعلام کرده بود در تحقیق و بررسی درباره رفتار دیاز در مقابل دانشجویان و دیگر همکاران به اطلاعات خاصی نرسیده و نمی‌تواند مانع تدریس او در دانشگاه شود. دیاز علاوه بر جایزه پولیتزر، برنده چندین جایزه دیگر از جمله جوایز پن، او. هنری، حلقه ملی منتقدین کتاب، مک آرتور و ساندی تایمز شده است


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • سال رسوایی‌های جنسی در غرب
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.