موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
پنجمین در اخبار نبشته است / خبر ششم

چرخ اقتصاد نشر هم مثل بقیه چرخ‌های اقتصاد به سختی می‌چرخد

14 اسفند 1397 22:39 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
چرخ اقتصاد نشر هم مثل بقیه چرخ‌های اقتصاد به سختی می‌چرخد
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است پنجم / خبر ششم :  چرخ اقتصاد نشر هم مثل بقیه چرخ‌های اقتصاد به سختی می‌چرخد، همیشه به سختی می‌چرخید و حالا مثل باقی چرخ‌ها، سخت‌تر هم می‌چرخد. ما هم ممکن است گاهی وقت‌ها، شاید ناخواسته، چوب لای این چرخ گذاشته باشیم، اما چطوری؟

حتماً بساط دست‌فروش‌های کتاب را دیده‌اید که آثاری را باکیفیتِ بالا چاپ می‌کنند یا برای‌شان چاپ می‌کنند و آن‌ها را با قیمتی ارزان‌تر از کتاب‌فروشی‌ها به دست شما می‌دهند. (شاید تعجب کنید که یکی از این دست‌فروش‌ها خودش در منزلش کتاب‌ها را چاپ می‌کرد!) منظورمان فقط کتاب‌های ممنوعه نیست، بلکه همین کتاب‌های معمولی را می‌گوییم که برخی از آن‌ها متعلق به فلان ناشر کوچکی است که سال‌ها تلاش کرده و حالا از بخت خوش، یک کتابش پرفروش شده است، بعد می‌بیند که همان کتاب را خیلی ارزان‌تر کنار خیابان و حتی داخل مترو به شکل ظاهراً قانونی می‌فروشند. 

حالا خبر آمده است که پلیس امنیت تهران، یک انبار کتاب قاچاق را در پاساژ نادری در میدان انقلاب کشف و ضبط کرده است. این انبار شامل چهار هزار عنوان کتاب یعنی به اندازه ظرفیت بیست کامیون بوده است. یکی از سرشاخه‌ها، قبلاً خودش شاگرد ناشری بوده است و احتمالاً راه و چاه را همان‌جا آموخته بوده است. به قول سنایی «چو دزدی با چراغ آید، گزیده‌تر بَرَد کالا».

پلیس امنیت این کتاب‌ها را به پارکینگ اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران منتقل کرده است. این کتاب‌ها متعلق به ناشرانی همچون امیرکبیر، خوارزمی، فرهنگ معاصر، ققنوس، قطره، نیلوفر، علمی، سخن، علم، پیکان، جاویدان چشمه، مازیار، آگاه، بهجت، آموت، اختران، آبی، جامی، پیام و انتشاراتی‌های زمان و نیل بودند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • چرخ اقتصاد نشر هم مثل بقیه چرخ‌های اقتصاد به سختی می‌چرخد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.