موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
سومین در اخبار نبشته است / خبر اول

نمایشگاه کتاب فرانکفورت، مهمترین نمایشگاه بازرگانی جهانی در زمینه کتاب

15 اسفند 1397 00:37 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
نمایشگاه کتاب فرانکفورت، مهمترین نمایشگاه بازرگانی جهانی در زمینه کتاب

شهرستان ادب / سومین در اخبار نبشته است / خبر اول : نمایشگاه کتاب فرانکفورت، مهمترین نمایشگاه بازرگانی جهانی در زمینه کتاب است با بیشترین بازدیدکننده و بیشترین شمار شرکت‌های نشر. شمار قراردادهای نشر اعم از ترجمه یا تألیف که در این ایام بسته می‌شوند، بر اهمیت این نمایشگاه می‌افزاید، طوری که به بخش قراردادها لقب «خونی در رگ‌‌های این نمایشگاه» لقب داده‌اند و در سال‌های گذشته، ارقام آن مدام رو به افزایش داشته است. 

مدیران مختلف رسانه‌ای و نمایندگان نویسندگان می‌کوشند تا موکلان خود، یعنی همان نویسندگان را، به ناشران جدید متصل کنند تا کتاب‌شان به زبان دیگری منتشر شود. از آن طرف هم، افرادی در حال استعدادیابی هستند تا ببینند کدام نویسنده را می‌توانند به زبان کشورشان ترجمه و معرفی کنند. خلاصه آن‌که فرانکفورت بیش از آن‌که نمایشگاه باشد، بازار کتاب است.  امسال کتاب‌های صوتی در این نمایشگاه جایگاه ویژه‌ای داشتند، چون پژوهش‌گران گفته‌اند که آینده در اختیار کتاب‌های صوتی است، بخصوص ضبط کتاب با صدای نویسنده. یکی از مدیران انتشارات، میشل اوباما را به عنوان شخصی مثال زده است که از اهمیت این موضوع آگاه بوده است: «میشل اوباما شش روز و نیم را به طور کامل در استودیوی ضبط گذراند تا کتاب خاطراتش را به صورت پرونده‌ای صوتی ضبط کند و در اختیار ناشر قرار دهد.»
غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه، همانند سال‌های گذشته از طریق مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و با مشارکت تشکل‌های صنفی نشر و ناشران در دو غرفه با متراژ ۲۲۲ مترمربع برپا شده است. در طراحی غرفه ملی ایران در سال جاری طرح‌ها و رنگ‌هایی بر مبنای هنر اسلامی درنظرگرفته شده است. بر اساس چیدمان غرفه، به هریک از ناشران و تشکل‌های نشر یک فضای مستقل اختصاص داده شد و برای نمایش کتاب‌های منتخب تشکل‌ها علاوه بر غرفه، استندهای ویژه ای نیز برای نمایش کتاب طراحی شده است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • نمایشگاه کتاب فرانکفورت، مهمترین نمایشگاه بازرگانی جهانی در زمینه کتاب
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.