موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
بیست و یکمین در اخبار نبشته است / خبر دوم

افشای دروغ‌های یک نویسنده پرفروش

15 اسفند 1397 19:42 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
افشای دروغ‌های یک نویسنده پرفروش
شهرستان ادب / بیست و یکمین در اخبار نبشته است / خبر دوم : دون مالوری، نویسنده جوان و پرفروش آمریکایی، هفته گذشته رسوایی به بار آورد: نیویورکر در مقاله‌ای فاش کرد که اغلب جزییات «جالب» زندگی این شخص دروغ بوده است. مالوری بارها گفته بود که مادرش به خاطر سرطان جان خود را از دست داده است، برادرش خودکشی کرده است و خودش نیز تومور مغزی دارد و فقط ده سال دیگر زنده می‌ماند. پدرش نیز سال‌هاست که مرده است. وقتی مالوری نوجوان بود مادرش سرطان داشت، اما هم او، هم برادرش و هم پدرش زنده هستند. خودش نیز تومور مغزی ندارد. بنابراین تمام این حرف‌ها دروغ و برای جلب توجه بوده است.

دروغ‌های مالوری تنها به این موارد منحصر نمی‌شود. او گفته بود که دو مدرک دکتری دارد، که ندارد: او در مقطع دکترا تحصیل می‌کرد اما آن را به پایان نرساند. درباره بیماری خودش نیز تا آن‌جا در نقش خود فرورفته بود که ایمیلی از طرف برادرش به افراد مختلفی فرستاده بود و گفته بود که برادرم (یعنی خودش) تحت عمل جراحی قرار دارد و "لطفا برایش دعا کنید!". به علاوه، او درخواست‌های شغلی خود را با دروغ درباره میزان توانایی‌های خود به شرکت‌های مختلف فرستاده بود تا بلکه بتواند نزد ناشری کاری پیدا کند.

یک نشریه آمریکایی در واکنش به این اتفاق گفته بود: «حالا اسم این نویسنده واقعا دون مالوری است؟ یا این را هم دروغ گفته است؟!» مالوری بالاخره مجبور شد توضیح دهد که علت دروغ‌هایش بیماری اختلال دوقطبی است که یک بیماری حاد روانی است: «مثل بسیاری از افرادی که مبتلا به بیماری دوقطبی شدید هستند، من هم افسردگی خردکننده، افکار توهم‌آمیز، وسواس‌های مرگبار و مشکلات حافظه را تجربه کرده‌ام.» او گفت که با توجه به تمام این‌ها، از مردم عذرخواهی می‌کند. یک روانکاو البته خطاب به این نویسنده گفته است که داشتن چنین بیماری روانی، "نمی‌تواند بهانه به دست شخص بدهد تا به دیگران دروغ بگوید و از این طریق سودی به دست آورد یا جلب توجه کند."


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • افشای دروغ‌های یک نویسنده پرفروش
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.