موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
بیست و دومین در اخبار نبشته است / خبر چهارم

رمانی اتریشی درباره مقام‌پرستی رهبران اروپایی

15 اسفند 1397 20:26 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
رمانی اتریشی درباره مقام‌پرستی رهبران اروپایی
شهرستان ادب / بیست و دومین در اخبار نبشته است / خبر چهارم : نویسنده مشهور اتریشی، رمانی پرفروش درباره اروپا و فرصت‌طلبی رهبران آن نوشته است و جنجال زیادی آفریده است. رابرت مِناسه در کتاب تازه خود با عنوان «پایتخت»، به شهر بروکسل می‌پردازد که محل استقرار اتحادیه اروپاست. این رمان به نوشته مطبوعات بین‌المللی، در حقیقت «هجویه‌ای است علیه فرصت‌طلبی و مقام‌پرستی و نیز رواج کاغذبازی نزد رهبران اروپا.» به نوشته روزنامه‌های غربی، «مناسه تصویری نگران‌کننده از آینده اروپا در این رمان نشان می‌دهد.»

روزنامه لوموند شیوه نگارش «پایتخت» را شبیه داستان‌های پلیسی توصیف کرده است و آن را «نقیضه‌ای بر رمز داوینچی» نامیده است. اما ابتدای رمان با تصویر هجوآمیز و خنده‌دار آغاز می‌شود: خوکی در خیابان‌های بروکسل سرگردان است و آزادانه می‌چرخد. مردم هراسان و وحشت‌زده به این حیوان می‌نگرند. اومانیته نیز با اشاره به تصویر این خوک، که شاید اشاره‌ای به شهوت‌پرستی رهبران اتحادیه اروپایی باشد نوشته است: «همان‌طور که نمی‌دانیم آیا تصویر این خوک حقیقی است یا خیالی، نمی‌دانیم که آیا بروکسل که دژ اتحادیه اروپاست، چیزی جز رویایی بربادرفته نیست؟»

روبرت مناسه، در 1954 در وین زاده شده است. این رمان‌نویس در رشته علوم سیاسی تحصیل کرده است. مدت‌ها به ترجمه ادبیات مشغول بود تا این‌که نخستین رمان خود با عنوان «بال‌های سنگی» را در 1991 نوشت. او از آن زمان چندین رمان منتشر کرده است که غالباً به موضوعاتی نظیر تنهایی انسان و ازخودبیگانگی بشر در روابط امروزی می‌پردازد. «پایتخت» آخرین رمان اوست.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • رمانی اتریشی درباره مقام‌پرستی رهبران اروپایی
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.